Program si Regulament

Program Ditrocks

Ziua 1

12.07.2024 - PROLOG - Superenduro

Ziua 2

13.07.2024 - 90km Hard Enduro

Ziua 3

14.07.2024 - 65km Hard Enduro

Daca este necesar, Organizatorul isi rezerva dreptul de a modifica programul de concurs.

Regulament Ditrocks

Denumire concurs: DITROCKS Hard Enduro
• Organizator: Club Sportiv DITRIDERS
• Sub egida: FRM – Federația Română de Motociclism
Perioada: 12-14 iulie 2024
Locație prolog si inregistrare: Vezi in Google Maps
Locație tabara de baza si Free Camping: Vezi in Google Maps
• Website: www.ditrocks.ro
• Email: ditrocksrace@gmail.com
• Telefon / WhatsApp: (+40) 741 628-000

La secretariatul concursului vor avea loc toate evenimentele legate de organizarea și desfășurarea concursului (înscrieri, ședințe tehnice, afișarea rezultatelor, depunerea și soluționarea contestațiilor, festivitatea de premiere etc).
Vineri(12 iulie) secretariatul va fii in zona prologului Magor Csarda iar sambata-duminica(13-14 iulie) la basecamp Kakastarej Fogado.

NOUTATI
Inscrierile si prologul vineri vor avea loc la Magor Csarda, iar baza sambata-duminica va fii la locatia deja obisnuita in anii precedenti la Kakastarej Fogado unde organizatorul ofera facilitati de Free Camping pentru rulote si corturi.
• GPS Garmin este obligatoriu pentru toti concurenti (afla mai mutle la sectiunea GPS)

CLASE DE PARTICIPARE
• PROFI -pentru cei experimentați, în condiție fizică foarte bună
• EXPERTI -hard-enduro de nivel mediu. Nerecomandat începătorilor.
• HOBBY -pentru incepatori, necesita conditie fizica buna
• VETERANI – rideri 45+, traseul va fi acelasi ca la experti
• FETE –traseu comun cu clasa Hobby

Pentru fiecare clasa iar traseele sunt diferite. Clasa Hobby va avea cel mai usor traseu, expertii mai sustinut, mai tehnic si mai lung, iar profi cel mai greu traseu din concurs. In fiecare zi de concurs traseele vor fi diferite.

In prima zi va fi PROLOGUL pe un traseu de endurocross/superenduro, format din obstacole construite din lemn, pietre, etc. Startul se va face pe baza numerelor de concurs primite la inscriere in ziua prologului.
In a doua zi urmeaza un traseu lung, cu portiuni dificile, un traseu adevărat de hardenduro. In ziua 3 riderii trebuie sa parcurge un traseu mai scurt decât cel din a doua zi, cu urcări, coborîri, poteci technice. Toate traseele sunt marcate foarte bine pentru a fi uşor de parcurs. Despre marcaj veti primi toate informatiile necesare inainte de concurs, pe brifing.

TAXA DE PARTICIPARE:
Taxa de inscriere este 200 EURO!
Pana la 1 Iulie 2024 se poate rambursa 80% din taxa platita pe baza cererii facute de riderul care nu poate participa din cauza diferitelor probleme. Dupa aceasta data nu acceptam cereri pentru rambursarea taxei de inscriere.
Taxa de inscriere se poate transfera la un alt concurent. Pentru inscrieri accesati pagina dedicata: Inscrieri

FOND DE PREMIERE
Fondul de premiere conține premii totale de peste 2500 EURO!

Concurenti care sunt pe podium dar nu sunt prezenti la festivitatea de premiere, vor pierde premiile oferite pentru locul obtinut.
Vor fii premiate primele 3 locuri din fiecare categorie.
Primele 3 locuri din categoria Pro va fii premiata separat si dupa finala Prolog.

LICENTE
Toti participantii la DITROCKS hard enduro trebuie sa aibe licente de competitie valabile pentru anul curent astfel:
• concurenti Romani – licenta FRM Hard Enduro sau UNICA tot teren, valabila tot anul actual sau numai pentru aceasta cursa (se poate cumpara la secretariatul concursului)
• concurenti straini – licenta internationala FIM (Enduro sau Cross Country), FIM Europa (Enduro sau Rally Raid).
Licentele valabile 1 cursa si asigurarile medicale se pot face si la secretariatul competitiei. Concurentii straini care nu au nici un fel de licenta vor trebui sa aibe RELEASE de la federatia nationala de motociclism din tara lor pentru a-si face licenta eliberata de Federatia Romana de Motociclism (FRM) valabila o cursa – pentru DITROCKS hard enduro. Strainii cu licenta trebuie sa se prezinte cu START PERMISSION.
Minorii au nevoie de DECLARATIE NOTARIALA din partea ambilor parinti. Iar cei sub 12 ani trebuie sa fie insotiti de un alt concurent, major (parinte, ruda, prieten) care isi asuma raspunderea pentru ei. Inscrierile la concurs se fac online, pe siteul www.ditriders.ro unde veti gasi formularul ce trebuie completat si semnat. In cazul unor probleme de natura tehnica privind inscrierea online va rugam sa ne trimiteti un email la adresa ditrocksrace@gmail.com , iar noi va vom trimite formularul de inscriere pentru a-l completa si retrimite tot pe email inapoi.

PARCUL MOTO SI ZONA DE SERVICE
Parc pentru motociclete nu este disponibila, depozitarea se va face individual. 

ZONA DE SERVICE:
Orice intervenție/reparație asupra motocicletei se va face numai deasupra unei prelate impermeabile de dimensiuni minim 200x100cm;
In zona de service organizatorul va pune la dispoziția concurenților un recipient pentru colectarea lichidelor (ulei, lichid frână, lichid ambreiaj, antigel etc). Aruncarea acestor lichide la întâmplare sau în alte locuri decât cele desemnate este strict interzisă;
In zona de service nu sunt permise teste de rulare cu motocicleta

NUMERE DE CONCURS
Numerele de concurs se atribuie de către organizator în ordinea cronologică a înscrierilor. Numerele de concurs nu se pot schimba pe parcursul concursului. Este interzisă prezentarea la startul fiecărei zile fără numerele de concurs date de către organizator lipite pe motocicletă. Este interzisă confecționarea de către concurenți a numerelor de concurs. În cazul deteriorării numărului de concurs concurentul va solicita organizatorului (secretarului concursului) atribuirea altei copii a numărului de concurs.

clasa A: numere 1-50
clasa B: nr.100-199
clasa C: nr. 200-299
clasa Veterani: nr. 300-350
clasa Fete: nr. 400-420

STARTUL
La prima zi concurenţii vor lua startul în ordinea numerelor de concurs, care vor fi alocate dupa inscriere si confirmarea platii.
Rezultatele clasamentului din ziua 1 – Prolog se vor afişa la avizierul din zona Secretariatului. Ordinea la start în a doua zi de traseu va fi determinată de clasamentul final al zilei 1 – Prolog. Clasamentul final după ziua 2 (timp ziua1 + timp ziua 2) va reprezenta ordinea de start pentru ziua 3.

REALIMENTAREA:
Locatiile de realimentare vor fi marcate vizibil. Mai multe informatii despre realimentare si punctele de realimentare vor fi prezentate la briefing.
Este obligatoriu realimentarea cu motorul oprit.
Fumatul este strict interzis in punctele de realimentare.
Organizatorul va oferi concurentilor carburantul din punctele de realimentare, cu urmatoarele mentiuni:
• carburantul pentru ziua1 – Prolog este responsabilitatea si cheltuiala fiecarui concurent in parte;
• fiecare concurent va lua startul aferent zilei a doua de concurs cu plinul de carburant facut pe cheltuiala sa;
• organizatorul va oferi pe cheltuiala sa carburantul din punctele de realimentare in limita a maxim 5 litri de carburant per concurent pe zi de concurs (exceptand prologul);
• concurentii cu motociclete in 2 timpi vor primi carburantul din punctele de realimentare in amestec cu ulei special pentru asta, raportul de amestec fiind 1:50;
• uleiul de amestec pentru motocicletele in 2 timpi este de tipul Full Synthetic;
• carburantul oferit de organizator este de tipul benzina RON95.

CHECKPOINTS (CP) si alte informatii legate de desfasurarea concursului
CP-urile sunt puncte de verificare a concurentilor ce vor fi marcate si foarte bine semnalizate pe  traseu. In fiecare CP vor fi minim 2 arbitri. Este obligatoriu ca fiecare concurent sa treaca prin toate CP-urile si deasemenea are obligatia de a se opri in CP pentru a fi inregistrat de catre arbitri. Este foarte important pentru siguranta fiecarui concurent ca organizatorul sa stie pana unde anume pe traseu a ajuns acesta, lucru posibil verificarii listelor de trecere prin CP-uri. Se vor folosi si martori de trecere prin CP pentru fiecare pilot in parte. Vom anunta ulterior varianta aleasa (fie o cartela ce va fi compostata de arbitri in fiecare CP, fie panglici de plastic de culori diferite prinse pe ghidon la trecerea prin CP sau alte variante).
Orice neregula intalnita pe traseu, concurent accidentat sau probleme de natura tehnica pentru un concurent, trebuie anuntate imediat, arbitrilor in primul / cel mai apropiat CP. Daca accidentul este mai serios contactati imediat Directorul Concursului prin intermediul telefonului mobil, la unul din numerele de urgenta comunicate, pentru a-i oferi toate datele ce vor ajuta la recuperarea celui accidentat (locul aproximativ pe traseu, coordonatele GPS daca este posibil, natura si gravitatea accidentului). In cazul in care nu aveti semnal in acel loc comunicati datele unui alt concurent (nu il lasati pe cel accidentat singur !!!) care le va transmite din primul punct unde va avea semnal si va putea folosi telefonul mobil (in general in zonele mai inalte din traseu este semnal, doar pe vai acesta lipseste). Timpul petrecut pentru a oferi ajutor se va scade din timpul total la sfarsitul zilei. Datorita acestui fapt toti concurtentii sunt obligati sa aibe cu ei un telefon mobil incarcat si de pe care se pot efectua apeluri, atat timp cat sunteti in traseu. Tot ca masura de siguranta fiecare articipant este obligat sa aibe la el o lanterna functionala. Orice concurent care va ajunge in CP dupa inchiderea traseului nu va mai putea continua fiind obligat sa se intoarca in tabara pe drumul indicat de arbitri sau impreuna cu acestia. Nerespectarea acestui lucru duce la descalificarea concurentului.

Punctele de control de pe traseu vor fi monitorizate cu un sistem de urmarire LIVE care va face cursa mai echitabila si transparenta.

 

GPS

Dispozitivele Garmin GPS sunt obligatorii pentru toti concurentii din toate clasele. 

Orice contestatie va fi acceptata numai cu inregistrarea Garmin GPS atasata.

Dispozitivele Garmin GPS pot fi si inchiriate de la organizator la pretul de 25 EUR pentru durata evenimentului. Numarul dispozitivelor este limitat asadar va rugam sa ne contactati cat mai curand la adresa ditrocksrace@gmail.com pentru rezervare.

 

ABANDON
In caz de abandon este obligatoriu ca in cel mai scurt timp concurentul in cauza sa anunte acest lucru, fie prin telefon, fie direct Directorului de Concurs. Daca nu se anunta si se vor intreprinde actiuni de cautare si salvare, costul acestora va fi suportat de catre concurent.

CODUL DE DISCIPLINĂ ȘI ARBITRAJ
Sancțiunile sunt:
• avertismentul;
• penalizarea de timp;
• descalificarea pentru ziua respectivă;
• eliminarea din concurs.
Sancțiunile sunt stabilite de către Directorul de Concurs, la propunerea oficialilor, după consultarea în prealabil a punctului de vedere a sportivului în cauză și a eventualilor martori. Hotărârile Directorului de Concurs pot fi contestate în fața juriului concursului. În cazul eliminării din concurs taxa de participare nu se restituie.

CONTESTAȚII
Eventualele contestații se vor depune în scris la secretariatul concursului impreuna cu inregistrarea GPS al parcurgerii traseului în termen de maxim 30 minute de la afișarea rezultatelor provizorii. La depunerea unei contestații, contestatarul va achita o taxă de 130 EUR (echivalent în RON) care îi va fi restituită doar în cazul acceptării contestației.

CLASAMENT
Formula de calcul a timpului de concurs este: timp calificatie prolog + timp ziua 2 + timp ziua 3 +eventuale penalizări = timp final
Concurentul care va parcurge întreg traseul de concurs (ziua 1, ziua 2 şi ziua 3), trecând în mod corect prin fiecare punct de control (sau ratând numărul maxim admis de puncte de control), în cea mai scurtă perioadă de timp, este câștigătorul competiției. Se va stabili un câștigător pentru fiecare categorie de participare.
În caz de evenimente neimputabile organizatorului (de ex. condiții meteo vitrege) clasamentul se va stabili luând în considerare timpul din ultimul Punct de Control (Check Point) cronometrat prin care au trecut cel puțin 30% din numărul total de concurenți.

PENALIZĂRI DE TIMP ȘI DESCALIFICĂRI

Ziua 1 – PROLOG
• neprezentarea la prolog atrage penalizare de 1 ora.
• neprezentarea in finala de la prolog cei care s-au calificat atrage penalizare de 30min.

Ziua 2-3
Se consideră ratare a unui punct de control următoarele cazuri:
• neprezentarea unui concurent întrun punct de control;
• sosirea unui concurent întrun punct de control din altă direcție decât traseul de concurs parcurs în sens normal sau de pe traseul altei clase;
• plecarea unui concurent dintrun punct de control în altă direcție decât traseul de concurs sau pe traseul altei clase.

Descalificarea unui concurent se poate produce în următoarele condiții
• prezența pe traseul de concurs înainte de începerea competiției;
• realimentarea cu motorul pornit;
• fumatul în punctul de realimentare;

Neoprirea în punctul de control sau în oricare alt punct de pe traseu în cazul în care oficialul din acel punct de control solicită acest lucru atrage penalizare de 1 ora.
Ratarea / evitarea unui punct de control sau orice alt punct de pe traseu in cazul in care oficialul din acest punct de control solicita acest lucru atrage penalizare de 2 ore.

 

RESPONSABILITATEA PARTICIPANȚILOR
Concurenții sunt obligați să lipească pe motociclete toate materialele promoționale furnizate de organizator. Traseul de concurs este integral în afara drumurilor publice. Pe porțiunile de drum public între Baza și Start, între Finiș și Baza respectiv pe porțiunile de legătură între etape ale cursei, concurenții se vor deplasa respectând prevederile Codului Rutier în vigoare. Responsabilitatea acțiunilor concurenților pe aceste porțiuni de drum public le aparține în totalitate. Concurenții sunt rugați să nu își lase echipamentele sau bunurile personale nesupravegheate, organizatorul nu își asumă nici o răspundere față de acestea. Fiecare concurent participă la competiție pe propriul său risc. Responsabilitatea civilă și penală pentru orice daună cauzată propriei persoane, altor concurenți sau oricăror bunuri se află exclusiv în sarcina participanților.

Dacă este necesar, Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica programul de concurs.